close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה עושים כאשר תביעת סיעוד נדחית?

מערכת שורשכד אלול, תשפא01/09/2021

חשבו על הסיטואציה שבה אדם שאפילו לא מסוגל לאכול באופן עצמאי, יצטרך להתמודד עם חברת הביטוח שאמורה לסייע ולתמוך בו...

תגיות:
בשנים האחרונות, נראה שיותר ויותר ישראלים חושבים על הלא נודע ומצטיידים בביטוח סיעודי, על כל מקרה שלא יבוא. זה לא מפתיע כלל בהתחשב בעובדה שכולנו מעוניינים לנהל ביתר חוכמה את הסיכונים שאנו עלולים להתמודד עמם בחיינו, ולהיערך לכל תרחיש אפשרי ובעיקר בימים בהם ברור שההגדרה כסיעודי אינה נחלתם של קשישים בלבד. ומה בפועל? תביעת סיעוד שתוגש לאחת מחברות הביטוח, עלולה להתקל במכשולים רבים שמטרתם לעשות הכל כדי להוכיח שהאדם אינו סיעודי כפי שהוא טוען, ולדחות את התביעה.

באילו מקרים תביעת סיעוד נדחית
ראשית חשוב לציין שהזכאות להגשת תביעת סיעוד תהיה תלויה בכך שלפחות שלושה מששת התנאים הבאים יתקיימו; קושי בלבישת ופשיטת בגדים, קושי בהליכה, מקלחת, אכילה ושתיה, שליטה על סוגרים, קימה ושכיבה. במקרים אלו, מחויבות חברות הביטוח לשלם קצבות לכיסוי הוצאות הסיעוד של המטופלים. למרבה ההפתעה ובעיקר למרבה הצער, דווקא בסיטואציה קשה כמו זו החברות מנסות להתנער מהאחריות ומערימות קשיים בכדי לדחות את התביעה מסיבות כגון; 
  • סייג חבות – חברות הביטוח ינסו לסייג את חובתן מבוטח ולטעום שהמקרה שממנו הוא סובל כלל לא היה כלול בפוליסה מלכתחילה ולכן אין הן מחויבות לקחת עליו אחריות או להגיש סיוע.
  • אי גילוי ו\או כוונת מרמה – חברות הביטוח עלולות לטעון שהמבוטח הסתיר מצבים רפואיים כלשהם בעת רכישת הפוליסה, כלומר ניסיון לשקר או להסתיר מצב אמיתי אחר שאינו מחייב סיוע ביטוחי.
  • אי תשלום פרמיות – במצב זה חברת הביטוח טוענת שהפוליסה מבוטלת מכיוון שהמבוטח לא שילם את חובותיו ולכן תביעת סיעוד כלל לא מגיעה לו. טענה זו נחשבת קיצונית ויש לבחון את האמת בדבר בליווי משפטי ובתנאים מסוימים ספציפיים.
סיוע משפטי יהיה קריטי בהגשת התביעה
אם כן, מכל הסיטואציה השלילית הזו אי אפשר שלא לתהות, כיצד אדם שנמצא במצב סיעודי יוכל להגיש תביעת סיעוד מבלי לחשוש שמא תידחה או שלא ייתקל במניפולציות וקשיים שתערים עליו דווקא חברת הביטוח? רק חשבו על הסיטואציה שבה אדם שאפילו לא מסוגל לאכול באופן עצמאי, יצטרך להתמודד עם חברת הביטוח שאמורה לסייע ולתמוך בו. כדי למנוע סיטואציה כזו ולהבטיח שיקיריך יזכו לכבוד המגיע להם, יש לפנות לחברה המתמחה בייעוץ ודרכי פעולה מול חברות הביטוח במטרה להבטיח את הזכויות שמגיעות להם בתוך זמן קצר.



מומלץ לפנות לחברה שכזו עוד לפני שמגישים את התביעה, בכדי להתכונן לכך היטב ולהגיע עם כל המסמכים הנדרשים, למזער מצב שבו לחברת הביטוח בכל זאת יהיו טענות כנגד המבוטח. אם גם את או אתה זקוקים לסיוע מקצועי, אמין ובטוח להשבת הזכויות שמגיעות לכם על פי חוק, לחצו כאן להמשך קריאה, יצירת קשר וקבלת מידע בנושא.

לפרטים נוספים – היכנסו לאתר
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה